Start
Ortografia – twardy orzech do zgryzienia?
W roku szkolnym 2024/2025 wdrożono roczną innowację zatytułowaną "Ortografia – twardy orzech do zgryzienia?", której celem była poprawa umiejętności ortograficznych uczniów klasy 3c. Diagnoza osiągnięć uczniów prowadzona była na bieżąco – na podstawie analizy ich prac i wyników edukacyjnych, obserwacji działań oraz informacji zwrotnej od rodziców trzecioklasistów. Uczniowie poszerzyli swoją wiedzę w zakresie słownictwa czynnego, aktywnie uczestnicząc w grach i zabawach edukacyjnych związanych z ortografią, realizowanych podczas zajęć edukacji polonistycznej. Szczególnym zainteresowaniem cieszyła się zabawa ruchowa "Biegające dyktando" oraz tworzenie lapbooków ortograficznych. W ramach szkolnego konkursu pt. "Mistrz Ortografii", pierwsze miejsce wśród klas trzecich zdobył Antoni Glinka, trzecie miejsce zajęła Olga Mroczek, a wyróżnienie otrzymał Michał Włoch. Uczestnicy innowacji z pewnością wykazują się większą spostrzegawczością, czujnością ortograficzną oraz świadomie zapamiętują zasady dotyczące pisowni wyrazów sprawiających trudność.
Bezpieczne Wakacje – piknik edukacyjny
13 czerwca na ulicy Ogrodowej w Gostyniu odbył się piknik edukacyjny "Bezpieczne Wakacje", zorganizowany przez Komendę Powiatową Policji w Gostyniu. W wydarzeniu wzięli udział uczniowie klas 2a, 2b, 3a i 3b. Celem wydarzenia było promowanie bezpiecznego i aktywnego wypoczynku podczas wakacji – poprzez zabawę, edukację i wspólne działanie. Radiowozy policyjne, policyjny quad, wozy strażackie i wojskowe, boisko Futsal Gostyń, strzały z wiatrówki pod okiem doświadczonych instruktorów, tor przeszkód oraz rozwiązywanie zagadek o bezpieczeństwie – to tylko niektóre z przygotowanych atrakcji. Był to dzień pełen energii, edukacji i wspólnej zabawy! Imprezę poprowadził pan Mateusz Rajewski.
Finał konkursu plastyczno-językowego klas IV
Dnia 13 czerwca 2025 roku odbył się finał konkursu plastyczno-językowego dla uczniów klas IV. Konkurs polegał na przygotowaniu pracy plastyczno-językowej: angielskiej kaligramy lub pracy plastycznej pt. British Symbols. Konkurs był przeznaczony dla uczniów klas IV. Po analizie prac komisja konkursowa przyznała następujące miejsca:
I miejsce – Marcel Białkowski (kl. 4c) oraz Mateusz Prałat (kl. 4a)
II miejsce – Amelia Omelańczuk (kl. 4a)
III miejsce – Olga Sekuła (kl. 4a)
Wyróżnienia otrzymali:
Wiktoria Lisiecka (kl. 4a)
Adrianna Siekierkowska (kl. 4a)
Antonina Naskręt (kl. 4a)
Pierwszaki uczą się bezpieczeństwa z Puchatkiem
W roku szkolnym 2024/2025 uczniowie klas pierwszych wzięli udział w ogólnopolskim programie edukacyjnym "Akademia Bezpiecznego Puchatka". Celem programu było zapoznanie dzieci z podstawowymi zasadami bezpieczeństwa w codziennych sytuacjach.
W ramach zajęć omówiono sześć głównych tematów:
- bezpieczeństwo w szkole,
- bezpieczeństwo na drodze,
- bezpieczeństwo w domu,
- bezpieczeństwo w Internecie,
- bezpieczne relacje z rówieśnikami,
- bezpieczeństwo podczas wypoczynku.
Zajęcia były realizowane w ciągu całego roku szkolnego i dostosowane do wieku uczniów. Uczniowie poznali zasady postępowania w różnych sytuacjach oraz dowiedzieli się, jak dbać o swoje bezpieczeństwo zarówno w szkole, jak i poza nią.